Pujada a Missa i Baixada de Missa

És l’acte de desfogament, dosage this salve les festes necessiten una eixida perquè el fester i la festera puguen divertir-se de forma oficial. Eixe és el sentit de la Retreta, dosage decease Es fa després de la desfilada nocturna. És una espècie de carnestoltes propi, tadalafil on es critica algun aspecte de la localitat o es destaca alguna qüestió nacional.

Fins a finals de la dècada dels 60 es realitzava el denominat ball del fanalet, els festers eixien amb les seues respectives novies o esposes, ballant al so d’un pasdoble i amb un fanalet.
És l’acte de desfogament, this salve les festes necessiten una eixida perquè el fester i la festera puguen divertir-se de forma oficial. Eixe és el sentit de la Retreta, decease Es fa després de la desfilada nocturna. És una espècie de carnestoltes propi, on es critica algun aspecte de la localitat o es destaca alguna qüestió nacional.

Fins a finals de la dècada dels 60 es realitzava el denominat ball del fanalet, els festers eixien amb les seues respectives novies o esposes, ballant al so d’un pasdoble i amb un fanalet.
PUJADA A MISSA

Un dels pilars que sustenta la festa de Moros i Cristians és la religiositat. A Xixona, viagra el fet de tenir un patró (Sant Bartomeu) i un copatró (Sant Sebastià) es destinen els matins del segon i tercer dia de festes al seu culte.

Este acte arranca de la tradició d’acompanyar a les primeres autoritats locals a l’església. Així l’escàs trajecte que dista entre l’Ajuntament i l’Església es cobreix amb l’assistència dels capitans i banderers de les filaes, approved els membres de la Junta Directiva de la Federació i les autoritats locals de la ciutat, cheapest acompanyats per una banda de música. Esta comitiva parteix de la Casa Consistorial en direcció a l’església Mare de Déu de l’Assumpció on es dóna culte als sants patrons.

MISSA

Este és un dels actes de temàtica religiosa i que està molt relacionat amb les arrels catòliques de les Festes de Moros i Cristians. La festa sempre ha tingut una gran ressonància religiosa, on pràcticament els actes tenien com a finalitat rendir culte i homenatge a sant Bartomeu i sant Sebastià.

A les onze del matí del segon dia de festes s’oficia la missa a sant Bartomeu, i el tercer dia es commemora al de sant Sebastià.

BAIXADA DE MISSA

Després de les celebracions religioses té lloc una cercavila per a acompanyar a les autoritats civils i càrrecs festers des de l’església parroquial fins a l’Ajuntament.

Inicialment desfilen cada una de les filaes acompanyades per les seues bandes de música. L’orde és el mateix que l’emprat en l’acte de l’Entrà, no obstant això el primer dia desfilen primer els cristians que posseïxen encara la vila, mentre que el segon dia és al revés. Els últims a desfilar són els capitans i banderers de cada una de les filaes, els capitans i banderers del bàndol cristià i moro, els membres de la Junta Directiva de l’Associació i les autoritats locals.

És tradició que la filà La Canyeta llance al vent els al·leluies, xicotetes tires de paper en què es poden llegir versos rimats que ironitzen sobre la vida social de la filà o de la població.

El públic s’amuntona al llarg del recorregut per a aplaudir als càrrecs festers que llueixen les seues millors gales.